Stor ombygning i SuperBrugsen: Skal laves til Koncept 15

Det nye SuperBrugsen-koncept, under navnet Koncept 15, skal gøre butikken i Hirtshals mere venlig

Mere end 11 år siden

En stor gruppe medarbejdere på hovedkontoret og i butikkerne har arbejdet lang tid, på at lave SuperBrugsens bud på fremtidens supermarked, som også involverer de medlemsvalgte.

Nu er det blevet tid til, at SuperBrugsen i Hirtshals, skal med på vognen og omdannes til en Koncept 15-butik.

Hvad er egentlig "Koncept 15"?

SuperBrugsen skal forstærke kædens styrker og reducere svaghederne. I koncept 15 er der fokuseret på tre ting, som kunderne skal mærke i butikkerne:

  • Lækkert og inspirerende.
  • Enkelt og ligetil.
  • Engageret.

Derfor gør SuperBrugsen mere ud af de vigtigste profilområder:
Grønt og sundt, kød, økologi, vin, delikatesser og friskbagt brød.

"Koncept 15" betyder iøvrigt, at alle SuperBrugsens butikker, skal være lavet om, inden udgangen af 2015.

Hvordan ændres SuperBrugsen i Hirtshals?

Planen med butikken i Hirtshals er blandt andet at væggen, lavet af hylder i mitten af butikken, skal fjernes helt. Samtidig bliver hylderne i afdelingen med frugt og grønt sænket, hvorfor man på den måde skal kunne kigge direkte over dem og dermed se helt ned i bunden af butikken.

Samtidig vil alle ting på hjørner af hylder og andre små standere blive fjernet, for at opnå et mere "clean" look i butikken.

Man vil på den måde i fremtiden kunne opleve en mere åben og simpel indkøbsoplevelse.

Flere butikker er allerede ombygget til Koncept 15. Resultatet er således:

  • Mere åbne, overskuelige og lækre butikker, der gør det nemmere og mere inspirerende at handle i.
  • Lavere priser der reducerer prisforskellen til discount på både profil- og basisvarer.

- I dag har SuperBrugsen typisk et sortiment, der er fem gange så stort som en gennemsnitlig discountbutik. Når det nye koncept er gennemført vil det minimum stadig være fire gange så stort, skriver Coop.

Kommentarer & synes godt om