Det nye Kirkecenter indvies på søndag
Hirtshals nye Kirkekontor - nu under navnet Hirtshals Kirkecenter - står klar på søndag
Arbejdet på Hirtshals Kirkekontor - nu Kirkecenter - er ved at lakke mod enden, flere firmaer har været involvert i byggeriet, som står færdigt og indvies 1. søndag i advent, altså på søndag den 30. november.
På søndag kan man fra klokken 10.30 være med til gudstjeneste i kirken og klokken 12.30 kommer Biskop, Henning Toft Bro, fra Aalborg og indvier det nye kirkecenter.
De gamle lokaler var på 210 kvm., og til administrering af syv sogne, samt graver og mange andre funktioner, var det ikke nok. Derfor valgte man at udvidde Kirkecenteret med 185 kvm., hvor der nu er blevet lavet blandt andet tidssvarende kantine, badefaciliteter og tre kontorer.
I det nye Kirkecenter er der installeret ventilation og lys, som først tænder når der befinder sig nogle i lokalet, og når der er behov for det, samtidig er alle pærer blevet skiftet til LED, hvilket kan spare op til 80% i strøm.
I dag bliver der lagt sidste hånd på arbejdet og installeret blandt andet højtaler og projektor, før man torsdag og fredag lukker kirkecenteret i dagtimerne, for at flytte fra de midlertidige lokaler i Emmersbæk, til de nye lokaler ved Hirtshals Kirke.
Byggeriet har kostet i alt 5.079.000 kroner at udføre, herfra er 1.750.000 kroner kommet fra et lån, 2.000.000 kroner fra byggemidler og 1.340.000 fra opsparrede midler.
- Kategori: Byggeri
- Område: Hirtshals
- Udskriv artiklen
- Reklamation






Kommentarer & synes godt om